Sunday 2 September 2012

~Cont Perkara Menakotkan..~

Continue....

perkara kedua yang menakotkan aku.. mcm ni ceritanya... masa raya ke-5 plak.. mak n ayah mentua ajak aku n en.suami g beraya umah sedara sebelah diorang la...

mula2 kami g umah tok ndak man.. pastu g umah pak njang.. tengok2 jam dah kt kul 6.30ptg.. depa ajak p umah paktih plak.. kami pun p la.. masa elok2 sampai tu.. aku tengok.. ramai budak2 muda kt luar umah pak tih tu.. aku dok ingat.. maybe kwn2 anak dia kot.. pastu anak2 dia mai pakat2 salam la ngn kami.. family depa ramai anak laki kot.. masa dok baca2 paper dalam umah.. aku x taw apa bdk2 tadi wat kt luar... kami semua wat x eran la.. semua dengar ada suara mengerang.. dok cakap sakit woi..sakit woi... kami semua wa x taw je la... dok sat.. maktih datang.. dia jengok kt luar... pastu qeyau.. sambil lap air mata.. dia panggil la mak mentua n ayah mentua aku p tengok... dia kata: mai tengok ni.. anak dia yg ni kena santau.. lama dah.. dok berubat.. tp x lega2.. aku pun teringin nk tengok... p la jengok kt pintu.. Ooo.. rupa2nya budak2 muda yang berkumpul depan umah depa tadi tu mcm budak2 rawatan islam lebih kurang.. ada ilmu utk berubat menda2 halus macam tu.. budak yang berubat tu muda trantang-tang.. aku tengok mcm budak sekolah menengah.. dok syok tengok2.. sorang anak paktih tu datang.. dia tengok aku.. preggy.. dia kata badan x kuat x yah tegnok.. aku pun takot la jadi apa2 kt baby aku.. aku pun masuk dalam umah balik.. buat2 la baca paper.. mmg teringin sgt nk tengok... pastu depa tutup pintu umah.. tinggal la kt ruang tamu tu aku.. en.suami..anak2 pompuan maktih... n mak tih.. mak n ayah mentua aku dok kt luar umah.. dok tengok depa berubat.. kami apa lg.. jengok kok tingkap.. dengar la adik bomoh tu dok tanya menda dalam badan anak paktih tu.. sapa antar ang? ang nk keluar ka x mau? bila adik bomoh tu tanya sapa antar ang?? dia jawab x taw.. sambil gelak2.. pastu bila suh dia keluar.. pandai plak dia jawab.. mula2 dia kata.. aku x mau keluar..aku x mau keluar... pandai cakap utara.. pastu dah adik bomoh tu pegang ibu jari kaki anak paktih tu.. dia kata sakit la... adik bomoh tu kata la.. ang x mau sakit..ang keluar...dia kata.. sat la aku nk keluar.. x reti sabar ka woi!!.. amboi... suh kita plak yg sabar... mcm lawak pun ada.. time tu mmg asa x bleh nk gelak.. sbb mmg asa takot sgt.. pastu.. adik bomoh tu suh dia berjanji dengan nama allah S.w.t dia x kan masuk ke badan manusia lg.. dia pun ikot.. n pastu dia pun keluar... anak paktih td pun sedar.. n cakap badan dia dah ringan.. x mcm sebelum ni.. dia kata masuk kali ni dah sepuluh kali berubat.. pastu adik bomoh tu pun cakap la ngn paktih.. dia kata anak peniaga yang dengki ngn paktih ni.. diorang antar/tanam secara batin.. kita x nampak menda yg depa tanam.. menda tu ada.. menda ni diantar oleh bomoh siam... aku dengar pun dh seram... x pa... masa otw balik umah tu pun dah maghrib... kami balik amik beg n balik umah abah aku.. sbb dah byk ari kt umah en.suami.. ingat semalam ni nk tido umah abah la.. nt sabtu dah nk lik k.l dah... malam tu aku bleh tido elok lg.. x ada gangguan... dok petang esok tu.. keta suami plak x bleh start.. jd kami pun x bleh nk balik umah mentua lg la.. dah dekat maghrib tu.. en.suami try2 start.. idop.. dia pun terus ajak aku balik umah mak dia.. ok la.. aku pun berkemas.. kami terus balik umah mak dia... sampai umah.. aku pun baring2 jap dalam bilik.. lenguh2 badan2.. dok wat keja sgt umah abah siang tadi.. tu jadi x larat.. lepas mandi n semayang.. lepass makan.. terus nk tido.. masa tu aku blum solat isyak lg.. aku pun nk tido.. panggil la en.suami teman kan.. dok meralit2.. aku pun tertido.. en.suami dok main game.. dia blum tido... masa aku tido tu.. aku asa x bleh nk tido... mcm ada menda dalam diri aku... aku jd takot tiba2.. mata aku liar ja tengok semua arah dalam bilik.. pastu nangis.. ckp..aku takot...aku takot.. jgn kacau aku.. en.suami terus pegang aku.. napa ni.. ckp ngn abg.. aku nangis sambil geleng kepala ja.. pastu en.suami tanya..ayg takot apa.. aku geleng pala lg... dia paksa jugak aku jawab.. pastu aku kata la.. ayg teringat masa kt umah paktih tu...

pastu aku g taw la.. ni.. lidah ayg jd keras.. ayang x bleh nk MENGUCAP...Astaqfirullahalazim.. en.suami aku terus suh aku mengucap jugak... dia kata ikot abang mengucap... dalam diri aku ni aku tahu nk sebut Lailahaillaallah.. tp nk luahkan x bleh.. lidah jd keras.. pastu.. en.suami amik air zam2 yang dia simpan n bagi aku minum.. pastu dia suruh bismillah n ikot dia mengucap 2 kalimah syahadah.. aku dah boleh sebut.. tapi suara x brapa nk keluar n lidah masih terasa pelatnya... en.suami kata.. jgn pikir pasai menda tu.. aku pun cuba x pikir... n en.suami kata g amik wuduk n solat.. aku kata jap la.. ayang sejuk... mmg aku asa badan aku jadi sejuk sgt masa tu... sampai bergetar sedikit badan aku...n tiba2 tengkok aku asa meremang...

lepas tu baru aku boleh bangun.. g bersih diri, wuduk.. n solat... lepas tu aku tido x tutup lampu.. n buka surah ruqyahsyar.. baru la belh tido ngn tenang.... alhamdulillah.. semua selesai dengan baik... n selepas ari tu.. aku n en.suami x sebut2 dah menda yang terjadi malam tu... n kami wat mcm x ada apa2 yang berlaku.. mak n ayah dia pun x taw apa yang terjadi dgn aku pada malam tu... aku harap.. lepas2 ni.. menda2 mcm tu x terjadi dah pada aku atau org lain... 

#minxsimpangmendabukan2#

No comments:

Post a Comment