Saturday 21 July 2012

~Kekuatan Iman Dalam Menentang Nafsu~


Dimanakah kekuatan iman terletak... di hatinya kah.. di akalnya kah.. kerisauan yang amat sgt.. masih adakah iman kita.. masih kuatkah kita untuk membendung nafsu.. tambahan pula di bulan ramadhan... kita semua sudah maklum.. bulan puasa/ramadhan.. bukan sekadar menahan diri dari lapar dan dahaga.. tapi dari semua segi.. dari percakapannya.. dari pandangan matanya.. dari segi tingkahlakunya.. dari nafsu zahir dan batinnya...
kuatkah kita untuk mengawal semua ini.. semua ini perlukan iman... Dengan adanya iman.. tingkah laku dan diri kita dapat mengatasi semua dugaan dan godaan di bulan barakah ini...
Ya allah.. Ya tuhan ku.. ya azziz.. ya jabbar.. ya mutakabbir...
Ampunilah segala dosa-dosa ku.. tetapkanlah iman ku ya allah.. biar lah aku sentiasa berada dekat dengan dirimu.. biarlah aku sentiasa ingat dirimu.. jauh kan aku dari godaan nafsu-nafsu yang tak kenal erti puas... aku mohon padamu ya allah... ingatkan lah aku tengtang azab2 mu ya allah.. aku tidak mahu jauh darimu.. bantulah hamba mu ini... :(...
Aku takot aku leka.. aku lalai dengan nafsu duniawi... aku takot...
Berilah aku kekuatan untuk megawal semua ini.. untuk mendapat keberkatan darimu... aku mohon padamu Ya allah...aku cuba sedaya upaya untuk membendung diri dari mengikut nafsu... aku perlukan kekuatan dari mu...bantulah hambamu ini ya allah..


~Apa-apa pun.. aku mesti cuba yang terbaik untuk mendapat keberkatan ramadhan dari Mu..~

No comments:

Post a Comment