Saturday 21 July 2012

~Dah Beli Dah~


Kemarin.. aku cuti.. Aku cuti setiap sabtu.. dan bekerja setiap ahad.. biasala.. dah itu jadual yang bos bagi.. Apa2 pun aku x kisah... sebab aku mmg jenis tak kisah sgt menda2 kecik mcm tu.. aku selalunya tidak banyak songeh.. dan menerima segalanya dengan hati yang terbuka.. itu yang buat orang senang dengan kita.. 
Kemarin jugak.. Dalam pukoi...11 pagi macam tu... Suami aku suruh siap-siap nak g peti ais n dapur.. dia g mandi dulu n besiap.. pastu aku plak.. dok tengah besiap.. kawan dia kol suh g umah dia jap.. pastu dia pun pesan ngn aku.. siap la.. jap g abg datang amik... dalam kul 12.. aku pun ok je la... lagi pun masa tu dah kul 11.20 pagi.. dah siap mekap siket2.. aku pun tengok jam dah 11.30 pagi... kita dok ingat jap g kul 12 tghari dia datang amik macam dia janjikan la.. tunggu punya tunggu dah kul 12.30 P.M... aku pun dah terlelap kt depan t.v.. aku plak terlupa nk kunci pintu.. dia kol aku masa 12.30p.m tu pun aku x sedar.. dok tido sedap2.. choih ada org buka pintu.. terkejut aku.. tengok2 suami aku baru balik.. dia tanya kenapa x jawab telefon... aku wat diam ja.. malas aku.. janji kul 12.. ni dah 12.30.. sat g dia kalut nk g keja plak.. aku dok ingat mmg x sempat beli dah kemarin... pastu aku wat ketegiaq... x cakap apa pun.. dok keras tengok t.v... pastu aku tengok jap dah 1.15p.m.. dia pun x ajak aku p dah... kot la nk pujuk ajak p.. tobiiitttt!!.. pastu aku pun bangun tukar baju... baru la dia bersuara.. " La.. tukar baju napa?? Jom la cepat..." aku kata.. Tak pa x yah beli apa pun.. Full stop!! pastu dia pun macam bengang..aku wat x eran ja... dah dekat kul 2p.m.. dia g mandi lagi sekali.. pastu dah siap2 dah.. dia amik helmet dia dia tanya aku.. peti ais nk pintu berapa? aku wat diam ja... mmg menyakitkan hati sgt masa tu.. pastu dah dua kali tanya aku wat x taw ja.. dia pun belah... aku macam nk mesej ja macam2 kt dia.. tapi aku kawal diri aku.. sbb aku perlu hormat suami aku... sabor je la... pastu aku pun biar je la.. dok tengah2 sedap layan cita hindustan "Koyla" sharukh khan n maduri dixit.. hehe.. dengan bunyi... Gung gam gung gam depan pintu macam ada org angkat tong gas... aku pun cepat2 la buka pintu.. takot dia marah plak.. tengah2 rembang nih bukan x taw.. pastu dia pun g taw.. abg dah p beli peti ais n dapur.. aku pun sengap ja... kemas2 kt ruang tamu.. sbb depa tu dah nk antar barang.. dok sat.. ada 2 orang india mai bawak naik peti ais n dapur.. aku masa tu lari dok dlm bilik dah.. mmg jenis tu dah perangai.. kalu orang luar mai mmg aku x tunjuk muka.. laki aku sorang ja dok depan.. pas depa dah balik dah.. aku baru kuar... laki aku nk pasang dapur gas.. aku pun tolong2 la dia siket2.. erm.. tengok dapur n peti ais pun dah puas ati patern yang dia beli... ok la teqa tu.. aku mmg jenis senang puas ati.. jadi x eran sgt la.. pastu baru la sembang elok.. hehe.. tadi bukan men majuk.. muncung sedepa... tp aku mmg x reti nk majuk lama2.. sbb dah tahu kalu majuk lama2 pun wat sakit hati ja... bukan dia nk pujuk sampai kita ok.. sekali dua ja dia cuba pujuk.. kalu x makan pujuk jugak biar kt ang la... haha.. haruuuu....

~Apa-apa pun..kita x kesah.. terima seadanya....~

No comments:

Post a Comment