Sunday 11 November 2012

Hargailah orang tersayang selagi masih ada... :(


Sekejap saja kan... lip pok..lip pok.. dah nk masuk 8 bulan... dah setahun 4bulan kami mendirikan umah tangga.. x lama lagi bertambah la ahli baru dalam kehidupan rumah tangga aku.. sekarang.. hanya aku dan en.suami... aku harap.. dengan adanya baby ni.. hubungan kami jadi makin rapat...walaupun... semasa aku hamil ni.. mcm2 menda terjadi... aku cuba hadapi hidup ni sebaik mungkin... kadang-kadang ada sedihnya.. terasa hati.. gembira.. tertawa... bahagia.... menangis.. kecewa... semua dah pernah aku rasa... tapi semua orang x tahu... semua orang tengok aku gembira.. senyum.. ramah... tapi dalam hati ni.. hanya Allah s.w.t saja yang tahu... mungkin itu habuan aku didunia ini... aku terima seadanya.. aku redha... dah itu mmg dalam kehidupan aku.... Allah s.w.t tahu mana yang terbaik untuk kita... 
Dalam hidup ini juga.. ku memerhati kehidupan orang lain... keluarga orang lain... mereka gembira... tambah-tambah bila isteri atau ahli keluarga mereka ada yang mengandung... mereka layan sebaik-baiknya... tidak seperti aku... aku melakukan semua kerja sendirian tanpa bantuan sesiapa.. tanpa mengira aku penat atau sakit... en.suami... hanya ikot mood samada dia nk buat atau tidak... pinggan sebijik pun di tinggalkan di sinki... baju yang telah dibasuh pun aku sendiri yang akan sidaikan.. walaupun badan ni letih sesangat.. dia langsung tidak memahami atau cuba membantu aku... badan wanita mengandung.. mana sama kudratnya sebelum dia mengandung... badan jadi cepat letih.. sakit belakang... kaki bengkak... tapi ada ka en.suami faham apa yang kita rasa... masa baring2 depan t.v... kalu kita x minx dia urutkan belakang.. jgn harap dia nk sentuh belakang kita untuk urut.. walaupun sekejap.. sedihnya... asa mcm dah x disayangi.. asa jauh walaupun dekat... jodoh ni kita yang pilih.. jadi x bleh nk salahkan sesiapa.. malu ngn family sendiri... bila suami perangai mcm ni... bila abg-abg n kakak2 datang umah.. en.suami selalu x ada.. ada keja katanya.. katering..katering..katering... sampaikan kakak pun tegur.. napa time diorang datang suami kau selalu x ada... mmg mcm tu tiap2 mlm.. lagi x sampai jam 9..jam 10.. jgn harap nk pulang... dah tu balik lewat.. bukan nk bg tau kita... kita kt umah ni la yang kol tanya dia ada mana.. balik kul brapa... kalu x ty.. pakai senyap mcm tu je la... en.suami kita ni... mmg baik... tp perangai penting diri tu yang buat kita sakit hati.. sakit jiwa... mcm nk gila... tapi dia x penah paham kita.... kesabaran pun makin lama makin tipis... makin buat kita hilang asa hormat pada suami kita... yg dulu kita sayang.. kita cinta... tp sekarang... mcm nk benci.. tp x bleh.. itu suami kita... mcm nk sepak terjang.. x bloeh..itu suami kita... mcm nk cubit2.. nk gigit.. nk tarik2 telinga... nk tarik rambut... tapi semua tu x boleh... dia suami kita.... tapi napa dia nk wat kita marah.. nk wat bg kita hilang hormat pada dia.. napa... dia suami.. ketua keluarga.. mcm mana dia bentukkan keluarga dia.. kalu perangai dia mcm ni.... sedih kt hati ni.. x taw nk digambarkan mcm mana... asa mcm nk menjerittttt... tp utk apa... x ada sapa yg paham...aku sedih....:(


~walaupun kehidupan ku x sebahagia orang lain... jauh dilubuk hatiku.. aku doakan semoga jodoh kami kekal sehingga akhirat... dan semoga Allah beri dia kesedaran untuk menghargai orang tersayang sementara masih ada disisinya...~

No comments:

Post a Comment